لاريجاني: ادبيات موسوي در بيانيه‌هايي كه منتشر مي‌كند شبيه ادبيات مسعود رجوي است

یزدفردا: دبير كميسيون حقوق بشر قوه قضائيه گفت: اگر كودتاي موسوي موفق مي‌شد نه تنها اسلاميت نظام از بين مي‌رفت بلكه امنيت ملي و دموكراسي هم از بين رفته بود.

 خبرگزاري فارس، محمد‌جواد لاريجاني دبير كميسيون حقوق بشر قوه قضاييه و مصطفي كواكبيان نماينده مردم سمنان در مجلس شواري اسلامي عصر امروز پنج‌شنبه در نشستي با موضوع رسانه حضور پيدا كردند كه جواد لاريجاني در اين نشست گفت: آنچه كه امروز بايد در امر رسانه به آن توجه شود شامل دو محور مي‌شود.
وي افزود: اول اينكه ما با وضعيت جديد رسانه و جايگاه آن با مسئله‌اي به نام مرز مَجازها مواجه هستيم و دوم ماهيت قدرت است كه در دهه‌هاي گذشته جابه‌جايي‌هايي در آن صورت گرفته است و رسانه‌ها را بايد بر اساس اين دو شاخصه ارزيابي كرد.
لاريجاني ادامه داد: از لحاظ اصول رسانه چه دولتي و چه غير دولتي آنها بايد در چارچوب شرع، قانون و اخلاق عمل كنند.
وي خاطرنشان كرد: مقدمات انتخابات اخير رياست جمهوري تا مرحله‌اي بود كه ميرحسين موسوي ساعت 11 شب خود را رئيس جمهور دانسته و مردم را به خيابان‌ها كشانده است و اين موضوع در واقع كودتا و خروج عليه نظام بود.
دبير كميسيون حقوق بشر قوه قضاييه ادامه داد: وقتي كانديدايي از ذيل نظام خارج مي‌شود و ميرحسين موسوي و جناح اصلاح طلب سه چارچوب شرع، قانون و اخلاق را رد مي‌كنند به نظر بنده خطري بزرگ از نظام رد شده است.
لاريجاني اضافه كرد: اگر كودتاي موسوي موفق مي‌شد نه تنها اسلاميت نظام از بين مي‌رفت بلكه امنيت ملي و دموكراسي هم از بين رفته بود بلكه در حالي است كه اگر تيزهوشي رهبر معظم انقلاب نبود حتما ما همه اين مسائل را از دست داده بوديم.
وي در ادامه با اشاره به تهمت‌هاي زده شده از سوي رسانه‌هاي اصلاح طلب به نظام اظهار داشت: چه تهمت‌ها به دستاوردهاي نظام به اسم اينكه كسي فكر كرده در انتخابات تقلب شده زده نشد.
لاريجاني با بيان اينكه نظام شمشير كشيدن را قبول نمي‌كند، تاكيد كرد: اين چيزهايي كه به اسم سبز بيرون آمده همه شرعا و قانونا خلاف است.
وي افزود: اصطلاحاتي به نام خودجوش، نيم‌جوش و يا وسط‌جوش نمي‌تواند كسي را از قانون منفك كند لذا هر كسي قصد دارد كه تشكلي سياسي راه‌اندازي كند بايد مجوز بگيرد.
دبير كميسيون حقوق بشر قوه قضاييه با اشاره به بخشي از سخنان كواكبيان كه گفته بود برخي رسانه‌ها ساعت 9 شب رسما اعلام كردند كه احمدي‌نژاد رئيس جمهور شده است، گفت: رسانه وظيفه دارد گمانه‌زني كند ولي وقتي كانديدايي اعلام پيروزي كرده و از مردم بخواهد كه در خيابان‌ها از وي حمايت كنند اين موضوع در واقع مورد انتقاد بنده است.
لاريجاني ادامه داد: كودتا لغت عجيبي نيست، كودتا به معناي اين است كه گروهي در راستاي نظام حركت مي‌كنند ولي يك دفعه جلوي نظام مي‌ايستند.
وي با اشاره به اين سخن كواكبيان كه گفته بود، انتخابات افغانستان را مشاهده كنيد تازه اين روزها پس از مدت‌هاي طولاني جواب انتخابات را اعلام مي‌كنند، تصريح كرد: حد ما حد افغانستان نيست ما بايد انتخاباتمان را با ژاپن و آمريكا مقايسه كنيم نه با افغانستان چرا كه اين كشور نخستين انتخابات خود را برگزار كرده اين در حالي است كه ما از ابتداي انقلاب تا كنون بيش از 30 انتخابات برگزار كرده‌ايم.
دبير كميسيون حقوق بشر قوه قضاييه گفت: در مطبوعات وابسته به جناح اصلاح طلب امروزه حجم وسيعي از مطالبي مشاهده مي‌شود كه تبليغات سكولار در آن به چشم مي‌خورد و اين نوع تبليغات، تبليغاتي هستند كه خلاف قانون، شرع و اخلاق هستند.
لاريجاني با اشاره به اينكه بنده نگفته‌ام موسوي شبيه رجوي است، گفت: بنده گفته بودم كه ادبيات موسوي در بيانيه‌هايي كه منتشر مي‌كند شبيه ادبيات مسعود رجوي است.
وي با اشاره به انتقاد موسوي از پخش اعترافات متهمان حوادث اخير نيز تاكيد كرد: موسوي بايد ژستي بگيرد كه به او بيايد چرا كه موسوي از پخش اعترافات ايراد نگرفته بلكه از مطالب مطرح شده ايراد گرفته است، البته ما مي‌دانيم كه در زمان نخست وزيري وي چه تعداد اعتراف از تلويزيون پخش شده است در نتيجه مشكل، سخنان معترفان بود.
دبير كميسيون حقوق بشر قوه قضاييه در پايان اظهار داشت: در زمان نخست وزيري موسوي كه چند نفر كشته شدند چرا موسوي فرياد نكشيد كه امروز فرياد مي‌كشد؛ جناح اصلاح طلب اصلا تجربه دموكراسي ندارد.

یزدفردا
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا